Skip to content

Pentru o şcoală germană în sectorul 3

30/05/2013

Când ne gândim la viitor, trebuie să o facem cu toată deschiderea de care suntem în stare. După ce am ajuns primar, unul dintre gândurile mele a fost acela de a deschide sectorul 3 către oraşele mari din Europa. Desigur, un parteneriat administrativ cu primăria unui oraş occidental este un lucru bun, dar eu nu am vrut să rămân aici. Ceea ce mă interesează, în primul rând, nu este schimbul de opinii cu un alt primar mai experimentat decât mine, ci acţiunea directă pentru binele locuitorilor din sectorul 3.

Săptămâna trecută am avut prilejul să primesc o delegaţie germană, alcătuită din managerul districtului Hamburg-Eimsbüttel, dl Torsten Sevecke, şi consulul onorific al României în Germania de Nord, dl Klaus Rainer Kirchhoff.

Primul lucru pe care l-am spus a fost: „Vrem să facem la Şcoala Generală nr. 195, din sectorul 3, clase cu predare integrală în limba germană”. Invitaţii mei, care între timp au devenit parteneri ai Primăriei Sectorului 3, s-au arătat încântaţi şi au răspuns imediat solicitării mele, dorind să se implice în realizarea proiectului. De ce la Şcoala nr. 195? Răspunsul este simplu: pentru că este una dintre cele mai bune şcoli nu doar din sectorul 3, ci din România, cu excelente rezultate şcolare şi la olimpiadele naţionale.

Proiectul are în vedere ca profesorii din România să poată merge în stagii de perfecţionare la Hamburg; de asemenea, profesori din Germania să vină şi să predea în şcoala noastră românească. Vreau ca elevii să poată merge în excursie în Germania şi elevii germani să vină la Bucureşti. Avem nevoie, în România, de buni cunoscători ai limbii germane, unul dintre principalii parteneri culturali şi economici ai ţării noastre fiind Germania. Cred că în sectorul 3 este nevoie de o şcoală germană, de o şcoală de elită, capabilă să educe tineri pentru a se adapta unei pieţe a muncii tot mai internaţionalizată şi mai exigentă.

Robert Negoiţă

No comments yet

Leave a Reply

