Skip to content

Praf şi pulbere în Centrul Vechi

15/05/2013

Am fost, duminica trecută, în Centrul Vechi pentru a urmări la faţa locului lucrările de igienizare demarate de Primăria Sectorului 3 şi de operatorul de salubritate ROSAL. Mă aşteptam să apară unele probleme. Pe raza Centrului Vechi, afluxul de persoane este, în această perioadă, foarte mare. E normal, prin urmare, să se adune mult gunoi. Am constatat însă foarte repede că riscăm să ne… împotmolim: nu din cauza gunoaielor adunate în jurul teraselor, a mucurilor de ţigară sau a seminţelor, ci, pur şi simplu, a pavajului stradal.

În tot Centrul Vechi, piatra cubică este pusă direct peste nisip, fără alt material de fixare. Încercând eu însumi să spăl strada cu pistolul de apă, am văzut cum nisipul iese din rosturi şi se transformă în noroi. Practic, e imposibil să speli cea mai mare parte a străzilor din Centrul Vechi. Am auzit persoane care spuneau: „Domnule, aşa se pune piatra cubică, adică pe nisip?”. Le-am întrebat imediat: „Cum veţi putea face, atunci, curăţenie? Pe aceste străzi nu se poate da nici cu mătura”. Am fost, după aceea, pe platforma de la Universitate, unde piatra cubică este cimentată, iar spălarea nu întâmpină nicio problemă. Deci, se poate şi fără nisip.

Mi-e foarte greu să înţeleg anumite lucruri. Când administraţia comandă o lucrare, cum ar fi pavarea unor străzi, nu se gândeşte că, după execuţia lucrării, aceste străzi urmează să fie spălate? Acesta este, după părerea mea, un aspect elementar. Din cauza nisipului din rosturile pietrei cubice, în Centrul Vechi e mereu praf şi domină un aspect de murdar. Statul a plătit imens şi cetăţenii s-au ales cu praful.

Sper că aceia care au făcut lucrarea în bătaie de joc şi în dispreţul bucureştenilor vor fi traşi la răspundere. Am constatat însă că există şi multe alte probleme, despre care voi scrie în editorialul următor.

Robert Negoiţă, primarul sectorului 3

No comments yet

Leave a Reply

