Skip to content

Comunicat de presă

16/06/2011

Având în vedere demersul ANAF de a-mi executa silit proprietăţile, demers pe care îl consider ilegal şi care face obiectul unui proces aflat pe rol, mă simt nevoit să fac următoarele precizări:
– ANAF îmi reproşează că n-am încasat TVA de la clienţii cărora le-am vândut apartamente în perioada anilor 2005 – 2008.
– Acest lucru s-a întâmplat deoarece nu exista nicio reglementare clară în lege care să mă oblige pe mine, în calitate de vânzător, să fac acest lucru.
– ANAF sfidează logica şi bunul-simt atât timp cât cere de la mine, în calitate de vânzător, să plătesc un TVA pe care nu l-am încasat. TVA-ul este plătit de către cumpărător.
– ANAF-ul şi-ar dori, probabil, să fac front comun cu ei şi să mă îndrept împotriva celor câteva mii de clienţi ai mei, cumpărători de bună-credinţă, pentru a le impune şi eu să plătească retroactiv TVA-ul.
– Consider imorală şi ilegală o astfel de abordare şi vreau să-i asigur pe toţi cei care au fost clienţii mei că nu voi face niciodată acest lucru. O astfel de politică este specifică PDL-ului, care, prin politicile promovate în ultimii ani, a nenorocit o ţară întreagă şi îi anunţ public pe această cale pe toţi “executanţii portocalii” de la ANAF că nu mă voi ralia niciodată acestei politici de distrugere a românilor.
– Prefer să mă judec de unul singur cu ANAF-ul, să devin o victimă a acestui regim şi sunt convins că instanţele de judecată din România, în care am deplină încredere, îmi vor da dreptate la finalul procesului.
– În încheiere aş vrea să subliniez principalele motive care fac din demersul ANAF-ului unul ilegal şi neconstituţional: în primul rând caracterul retroactiv al aplicării legii contravine oricărei norme specifice unui stat de drept. În plus, modul arbitrar în care ANAF-ul a stabilit suma exorbitantă pe care mi-o impută şi, nu în ultimul rând, faptul că această instituţie a unui stat membru al Uniunii Europene îşi permite să treacă la executarea silită atâta vreme cât pe rolul instanţelor de judecată din România există un proces în derulare.
– Din cauza tuturor acestor motive, vreau să-i asigur pe reprezentanţii ANAF-ului care încalcă legea în acest moment, cel puţin din punctul meu de vedere, că, la finalul procesului, atunci când instanţele din România sunt convins că îmi vor da dreptate, mă voi întoarce împotriva fiecărei persoane care a contribuit la realizarea acestui abuz şi le voi solicita în instanţă daune, iar sumele rezultate în urma acestui demers le voi dona instituţiilor specializate de îngrijire a copiilor orfani.

No comments yet

Leave a Reply

