Skip to content

„Legea Negoiţă”, încă un pas spre schimbarea la faţă a clasei politice

14/03/2011

Ştiu, probabil, că mulţi dintre dumneavoastră s-ar aştepta să scriu despre altceva astăzi. Dar nu cred că este corect să ne pierdem timpul şi energiile numai în lupte de gherilă politică şi să lăsăm să treacă pe lângă noi ştiri cu adevărat importante, ştiri ce pot contribui fundamental la schimbarea la faţă a clasei politice din România.

Astfel, astăzi vreau să le mulţumesc public colegilor mei de partid, şi permiteţi-mi să le dau numele fiecăruia: Marian Ghiveciu, Iulian Claudiu Manda, Carmen Ileana Moldovan, Nicolae Ciprian Nica, Florin Costin Pâslaru, Georgian Pop, Cristian Rizea, Mugurel Surupăceanu şi Aura Vasile. Le mulţumesc pentru că au înţeles perfect miza unui proiect legislativ pentru a cărei materializare lupt de câteva luni bune (aici poti citi mai multe despre aceasta intiativa – http://www.robertnegoita.ro/despre-mine/politicianul/ ).

Alături de toţi cei enumeraţi mai sus, pe 8 martie  am prezentat, în cadrul Birourilor reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, proiectul legislativ care ar putea interzice parlamentarilor şi rudelor de gradul 1 ale acestora să mai fie acţionari şi asociaţi în cadrul societăţilor comerciale care desfăşoară activităţi economice cu instituţii publice.

Această iniţiativă pe care îmi place cu mândrie să o numesc „Legea Negoiţă” poate deveni lege dacă va fi votată de plenul reunit al celor două Camere ale parlamentului.

Aşa cum am anunţat la începutul acestui an, mi-am propus ca unul dintre principalele obiective politice pe care le am în această legislatură să fie acela de a modifica legislaţia în ceea ce priveşte compatibilitatea dintre statutul de parlamentar şi cel de om de afaceri. Şi iată că, beneficiind de susţinerea colegilor mei, am făcut un mare pas înainte în realizarea acestui deziderat politic.

Sper că această inţiativă să fie susţinută de toată clasa politică şi să devină cât mai repede lege. Consider că este moral şi ar fi un imens câştig în lupta de recredibilizare a parlamentului ca instituţie primordială a democraţiei apariţia unei legi care să interzică parlamentarilor, precum şi rudelor acestora de gradul 1 să deruleze afaceri cu statul cât timp îşi exercită mandatul pentru care a fost ales.

Mă voi lupta până la capăt pentru „Legea Negoiţă” şi sunt convins că ceea ce se întâmplă este un pas important pe care generaţia mea de politicieni trebuie să-l facă pentru a  arăta că, la 21 de ani de la revoluţie, a venit momentul ca politica să fie făcută şi altfel în România.

No comments yet

Leave a Reply

