Skip to content

Mai este Romania un stat de drept?

13/03/2011

Sincer vă spun, am ezitat un pic înainte de a pune aceste rânduri pe… blog. Trăind cu impresia că România este un stat de drept, speram până în această dimineaţă că fiecare român are dreptul la justiţie. Se pare că nu este aşa, iar într-un stat în care mi se răpeşte şi acest drept, nu văd ce rost ar mai avea ca eu să mă abţin de la comentarii până când justiţia se va pronunţa.
L-am văzut şi eu, în această dimineaţă, pe domnul Sorin Blejnar într-o emisiune televizată. Am rămas surprins de faptul că, în loc să explice cum de a ajuns în postura de cea mai controversată persoană din România, şeful ANAF din România raporta realizări demne de vremurile cincinalului realizat în patru ani şi jumătate.
Incredibil a fost faptul că, în loc ca instituţia pe care o conduce să mă anunţe personal în ceea ce priveşte demersurile întreprinse în raport cu persoana mea, s-a ales în schimb anunţul televizat, un alt abuz din lunga serie ANAF.
Astfel, am aflat şi eu, uitându-mă la televizor, că printre “realizările” acestui domn controversat, ca să nu-l numesc altfel, mă număr şi eu. Chiar dacă nu a avut curajul să-mi rostească numele în direct la televizor, domnul Blejnar a avut grijă să confirme ulterior, cum altfel decât pe surse, că persoana căreia îi vor fi executate silit bunurile sunt eu.
Mă simt nevoit să vă spun şi ceea ce domnul Blejnar nu a avut curajul, buna-credinţă sau moralitatea să vă spună.
În primul rând, şeful ANAF nu a spus că tot ceea ce a anunţat cu surle şi trâmbiţe ca fiind o victorie a instituţiei pe care o conduce este, de fapt, un un abuz, o încălcare a legii, cu un profund substrat politic.
De ce spun acest lucru: pentru că, zilele trecute, în lupta mea cu ANAF-ul, am câştigat un proces, în urma căruia instanta a emis o hotărâre prin care obligă ANAF-ul să-mi răspundă la contestaţia pe care eu am făcut-o în urmă cu un an şi jumătate. Deci, după un an şi jumătate de când eu am contestat acţiunea ANAF, instanţa îi obligă acum să-mi răspundă la această contestaţie.
Ce fac ei? Înainte de a da curs solicitării instanţei din România, se grăbesc să-mi vândă toate bunurile. Ceea ce statuează ANAF-ul deasupra statului de drept.
Ceea ce trebuie să ştie toată lumea şi trebuie să ştie şi ANAF-ul este faptul că în acest moment există un proces pe rol între mine şi această instituţie. Astfel că Sorin Blejnar face un abuz fără precedent trecând la executarea mea silită înainte de a exista un verdict definitiv şi irevocabil în această speţă.
Haideţi pentru o clipă să acceptăm şi ipoteza potrivit căreia, la finalul acestui proces, voi avea câştig de cauză. Ce va face atunci ANAF-ul? Cum vor reuşi ei să mă despăgubească pe mine după ce mi-au valorificat bunurile la maximă urgenţă, nemaiaşteptând soluţia instanţei.
În perspectiva acestui deznodământ, în care eu cred cu toată convingerea, îi asigur pe toţi cei care şi-au pus semnătura pentru a gira acest abuz că mă voi îndrepta împotriva lor pentru a-mi recupera toate prejudiciile provocate de slugărnicia lor politică.
Aş face apel la o logică de bun-simt pe care şi domnul Blejnar ar trebui să o înţeleagă: câteva televiziuni din România spun că el este Regina. Domnul Blejnar le dă în judecată, procesul începe şi se judecă. Totuşi, până la pronunţarea sentinţei, domnul Blejnar este încarcerat la solicitarea televiziunilor care sunt mai presus de lege, asemenea ANAF-ului. La final, instanţa decide că domnul Blejnar nu este Regina şi îl eliberează. Cine îi mai dă înapoi domnului Blejnar zilele în care a fost încarcerat? Nu sună prost? Sau în cazul ăsta domnul Blejnar va invoca statul de drept, nevoia existenţei unei hotărâri definitive şi irevocabile înainte de a se trece la luarea oricărei măsuri.
Să înţeleg că în România de astăzi toţi suntem egali, dar unii sunt mai egali decât alţii…

One Comment leave one →
  1. BAGI MARIANA permalink
    20/05/2011 10:03

    DOMNULE NEGOITA

    Subsemnata sunt intr-o situatie identica cu a dumneavoastra,eu inca astept raspunsul la contestatia depusa in luna decembrie 2009 ,desi am facut mai multe solicitari de solutionare a contestatiei precizez ca in continuare organele abilitate cu solutionarea acestei contestatii nu au dat curs cererilor mele.Eu am reusit ca in urma unei contestatii la executare sa obtin o satisfactie partiala ,un prim pas spre ceea ce eu sper ca va fi un cistig in final,oricum pina la aceasta data am intimpinat si alte dificultati conexe datorate acestei probleme pe care incerc sa le depasesc,sper cu un rezultat pozitiv.Nadajdui ca totusi suntem intr-un stat de drept unde cei abilitati vor incerca solutionarea cu promtitudine si pozitiv a acestei probleme cu care se confrunta o serie de persoane care au incercat sa realizeze ceva pe munca lor si se vad astazi blocati de un demers discutabil al organelor de stat.

    Fara intentia de a deranja si sperind in aplecarea dvs spre ajutorarea si a altora fata de pozitia pe care o aveti v-as solicita daca este posibil sa-mi comunicati care este stadiul demersului dvs ,respectiv ce ati obtinut in urma hotararii judecatoresti,daca vi s-a comunicat decizia de solutionare la contestatia formulata.

    Cu consideratie ,va multumesc,Bagi Mariana

Leave a Reply

